Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 


 
dyd. - wyrównawze kl. IV-VI (matematyka, j.polski)

Zajęcia organizowane są przez
mgr Katarzynę Krzempek- Ślezińską,
mgr Madalenę Glac

 

 

 

Zajęcia pozalekcyjne dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla uczniów klas 4-6

 

Zajęcia te przeznaczone są dla uczniów klas 4-6 przejawiających trudności w opanowaniu materiału z języka polskiego. Uczestniczą w nich uczniowie chętni i wyznaczeni przez nauczyciela języka polskiego. Zdobyte umiejętności wykorzystują oni na zajęciach podczas wykonywania zadań samodzielnych i w czasie pracy w grupach. Umiejętności zdobywane przez uczniów powodują coraz bardziej świadome posługiwanie się przez nich językiem. Uczestnicy zajęć wyrabiają w sobie nawyki samokształcenia i samokontroli.

 

Ważnym celem tych spotkań jest także zwiększenie umiejętności ortograficznych uczniów naszej szkoły – stąd w czasie pracy korzystamy często z wielu różnorodnych i nowatorskich pomocy dydaktycznych, np. gier dydaktycznych, tablic ortograficznych, ortogramów, plansz tematycznych, a nawet nagrań reguł ortograficznych na płytach CD w wersji hip-hopowej.

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

 

 

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki są skierowane dla uczniów klas 4–6. Dla każdego poziomu przewidziane są osobne zajęcia. Wbrew pozorom, zajęcia te nie są skierowane wyłącznie do dzieci mających problemy z matematyką, ale także do uczniów zdolniejszych, u których pewne aktywności matematyczne należy rozwijać. Szczególnie w klasie szóstej jednym z priorytetów jest rozwiązywanie zadań tekstowych odnoszących się do sytuacji praktycznych, wziętych z życia codziennego. Niezbędnym środkiem do rozwiązania zadania są rachunki,  a w związku z tym rachunki pamięciowe przewijają się systematyczne przez cały kurs na wszystkich poziomach. Tematyka zajęć nie jest dobierana przypadkowo – jest ona ściśle skorelowana z materiałem przerabianym w danym czasie na lekcjach matematyki. Dzięki dodatkowym ćwiczeniom i niemal indywidualnej pracy z nauczycielem,  dzieci powinny nabrać pewności siebie.

 

Dodatkowym założeniem, które nieco uatrakcyjnia zajęcia  jest rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia. Co jakiś czas fragment zajęć poświęcamy na tzw. „SIŁOWNIĘ UMYSŁOWĄ” - tangram, kostki Happy, łamigłówki sznurkowe, metalowe i drewniane 3D, gry liczbowe i gry strategiczne. Seria tych zajęć nie wymaga posiadania teoretycznych wiadomości, a bazuje na spostrzegawczości, cierpliwości i koncentracji. W tej materii często mogą się wykazać uczniowie słabsi. Pozwala im to pokazać się z dobrej strony i pozytywnie zaistnieć w grupie, co korzystnie wpływa na ich samoocenę.

Magdalena Glac