Zajęcia organizowane są przez mgr Katarzynę Krzempek Ślezińską, mgr Bogusławę Cholewę-Gałuszkę
Kółko teatralno - kulturowe prowadzone jest w naszej szkole z uwzględnieniem podziału na klasy młodsze i klasy starsze. W klasach I – III zajęcia prowadzone są przez Bogusławę Cholewę – Gałuszkę dla grupy 20 osób. W klasach IV – VI zajęcia prowadzi Katarzyna Krzempek – Ślezińska i obejmuje nimi 15 uczniów.
Założenia pracy z dziećmi młodszymi (klasy 1-3):
Pracy z dziećmi młodszymi towarzyszą założenia, że teatr szkolny jest atrakcyjną i wartościową formą prezentacji scenicznej i powinien stanowi ważny element pozalekcyjnej pracy z uczniami. Działania teatralne dzieci młodszych powinny mieć charakter zabawowy, być przestrzenią do spontanicznego tworzenia improwizacji, przygotowywania teatrzyków lalkowych i recytacji tekstów poetyckich. Dzieci w ramach tego kółka powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności wypowiadania się słowem, gestem, ruchem własnego ciała , i w ten sposób wyrażać swój osobisty stosunek do ludzi i związanych z nimi spraw.
W ramach tych zajęć dzieci z klas 1-3 przygotowały oraz wystawiły przed widownią złożoną ze swoich kolegów, a czasem też rodziców następujące przedstawienia:
Dzięki uczestnictwu w projekcie i realizacji zajęć koła teatralno – kulturowego powstała możliwość zakupienia ze środków unijnych 15 kostiumów, kilkunastu pacynek oraz wykonania kurtyny teatralnej, co znacznie uatrakcyjnia zajęcia skierowane dla uczniów klas młodszych.
Założenia pracy z uczniami klas 4-6:
Udział w teatrze szkolnym umożliwia emocjonalny rozwój dziecka, młodego człowieka. Pozwala poznawać siebie, pomaga wyrabiać umiejętność wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi. Pozwala odkryć inny świat, znaleźć motywację do życia, rozwija wiarę w siebie. Głównym celem pracy na zajęciach kółka teatralnego jest wspomaganie rozwoju młodego człowieka, dokonywanie w nim pozytywnych zmian, uwrażliwianie go na potrzeby otaczającego świata oraz przygotowanie go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa. Warto też zwrócić uwagę na możliwość udziału dzieci poprzez tę formę aktywności w życiu kulturalnym szkoły, a także na stworzenie warunków do wyrównywania dysproporcji rozwojowych uczniów.
Uczniowie klas podczas zajęć kółka teatralnego nie tylko pogłębiają swoją wiedzę i rozwijają umiejętności, ale także biorą aktywny udział w życiu szkolnej społeczności, przygotowując tematyczne inscenizacje i widowiska. Warto tu przede wszystkim wspomnieć o:
-
inscenizacji pt. „Jak powstał Kościół Jezusowy” zorganizowanej w ramach obchodów Tygodnia Ewangelickiego (scenka zaprezentowana przed szeroką pozaszkolną publicznością);
-
widowisku z okazji Jubileuszu Pięciolecia Szkoły (widowisko to wystawione zostało dwukrotnie: przed uczniami naszej szkoły, a następnie przed rodzicami, członkami Towarzystwa Ewangelickiego i gośćmi zgromadzonymi na tym jubileuszu);
-
widowisku pt. „Chłopaki i dziewczyny” – humorystyczny spektakl dotykający problemów dorastania, a przede wszystkim charakterystycznego dla wieku konfliktu pomiędzy dziewczynami i chłopakami.
|