Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 


 
dyd.-wyrównawcze - naucz. zintegrowane kl. I-III

Zajęcia organizowane są przez
mgr Małgorzatę Itner, mgr Joannę Berek i mgr Magdalenę Spandlik

 

 

„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek”.

Janusz Korczak

 

Zajęcia wyrównawcze w klasach 1-3 odbywają się raz w  tygodniu dla każdej klasy        i trwają 1 godz. lekcyjną. Grupy liczą 5-6 dzieci co umożliwia indywidualną pracę z każdym   z uczniów. Dzięki zastosowaniu metod  z zakresu  terapii  pedagogicznej,  pedagogiki zabawy i wielu  różnorodnych  metod  i środków  nauczania. uczniowie mają szanse  posiąść umiejętność skutecznego osiągnięcia wyznaczonego celu, poznać swoje mocne strony, uzupełnić deficyty, utrwalić zdobytą wiedzę, osiągnąć sukces na miarę swoich  możliwości.

 

1.  Cel zajęć:

 

  • pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności
  • umożliwienie mu  prawidłowego funkcjonowania w zespole klasowym
  •  osiągania pozytywnych wyników szkolnych
  • tworzenie pozytywnego obrazu samego siebie

 

W  toku  zajęć wyrównawczych  nie ograniczamy się wyłącznie do ćwiczeń   w  ramach  opóźnionych  lub zaburzonych funkcji. Ćwiczenia  uaktywniają pracę całego mózgu, aby  kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze. Ważne jest dla nas, aby  każde zajęcia zapewniły dzieciom  materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń  ruchowych  oraz  pozwoliły na odniesienie sukcesu.

Ogólne wskazania terapeutyczne

v  zachęcanie dziecka do pracy,

v  nagradzanie dziecka za prawidłowo wykonane czynności,

v  ukazywanie atrakcyjności wykonywanych zabaw,

v  stopniowanie trudności,

v  nie dopuszczenie do tego by zabawa była chaotyczna, nużąca.

 

 

2.  Typy ćwiczeń:

 

         Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej

         Usprawnianie funkcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

Ćwiczenia orientacji czasowo – przestrzennej:

Ćwiczenia funkcji słuchowej:

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu:

Ćwiczenia koncentracji uwagi:

Rozwijanie i wzbogacanie słownictwa

Ćwiczenia pobudzające do działania