Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
|
dyd.-wyrównawcze - naucz. zintegrowane kl. I-III |
Zajęcia organizowane są przez
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek”. Janusz Korczak
Zajęcia wyrównawcze w klasach 1-3 odbywają się raz w tygodniu dla każdej klasy i trwają 1 godz. lekcyjną. Grupy liczą 5-6 dzieci co umożliwia indywidualną pracę z każdym z uczniów. Dzięki zastosowaniu metod z zakresu terapii pedagogicznej, pedagogiki zabawy i wielu różnorodnych metod i środków nauczania. uczniowie mają szanse posiąść umiejętność skutecznego osiągnięcia wyznaczonego celu, poznać swoje mocne strony, uzupełnić deficyty, utrwalić zdobytą wiedzę, osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości.
1. Cel zajęć:
W toku zajęć wyrównawczych nie ograniczamy się wyłącznie do ćwiczeń w ramach opóźnionych lub zaburzonych funkcji. Ćwiczenia uaktywniają pracę całego mózgu, aby kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze. Ważne jest dla nas, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu. Ogólne wskazania terapeutyczne v zachęcanie dziecka do pracy, v nagradzanie dziecka za prawidłowo wykonane czynności, v ukazywanie atrakcyjności wykonywanych zabaw, v stopniowanie trudności, v nie dopuszczenie do tego by zabawa była chaotyczna, nużąca.
2. Typy ćwiczeń:
Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej Usprawnianie funkcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej: Ćwiczenia orientacji czasowo – przestrzennej: Ćwiczenia funkcji słuchowej: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: Ćwiczenia koncentracji uwagi: Rozwijanie i wzbogacanie słownictwa Ćwiczenia pobudzające do działania |